Vytvořte si ideální obrázek pro e-commerce

Srovnávače a inzertní sítě mají rozdílné požadavky na produktové obrázky. Pokud na nich chcete inzerovat, zřejmě se nevyhnete přizpůsobování rozměrů pro každý kanál nebo srovnávač. V dnešním článku si ukážeme, jak se tomuto pracnému a časově náročnému procesu vyhnout.

Rozměry

Kvalitní obrázky s vysokým rozlišením jsou pro zákazníky lákavější a působí přesvědčivěji. Hodí se také v případě, kdy na stránce popisu používáte zoom pro přiblížení detailů. Naopak příliš malé obrázky mohou vypadat dobře v náhledech, ale jako plnohodnotné zobrazení zboží jsou nedostačující. Zbožové srovnávače to velmi dobře ví, a proto vyžadují minimální a maximální rozměry obrázků. Ty se mezi srovnávači liší. Abyste mohli inzerovat stejné obrázky na všech vybraných srovnávačích, doporučujeme zvolit rozměry, které splňují tyto požadavky a zároveň zaručují dostatečnou kvalitu obrázků. Ideální minimální rozměr je 600 x 600 pixelů.

Tabulka 1: Požadavky na rozměry produktových obrázků.
   minimální rozměry v px  maximální rozměry v px
 Heureka  20 x 50, 50 x 20  4096 x 4096
 Zboží.cz  -  bez omezení
 Google Merchants  100 x 100, oblečení 250 x 250  64 Mpx
  GLAMI  500 x 500  bez omezení
 FAVI  400 x 400  bez omezení
 BIANO  400 x 400  bez omezení
 Facebook  600 x 600  bez omezení
 Instagram  320 x 320  bez omezení
 Shopalike  250 x 250  12 Mpx
 Nabava  64 x 64  1024 x 768

Pozadí

Velká část srovnávačů vyžaduje jednoduché bílé pozadí. Produkty, u kterých budete mít obrázky s barevným pozadím, vám pro inzerci zbožáky nepřijmou.

Tabulka 2: Požadavky na pozadí produktových obrázků.
  Heureka  bílé
 Zboží.cz  -
 Google Merchants  bílé, průhledné
 GLAMI  bílé, světlé
 FAVI  bez omezení
 BIANO  bílé, světlé, jednobarevné
 Facebook  bez omezení
 Instagram  bez omezení
 Shopalike  bílé, světlé
 Nabava  bílé

Datová velikost

Srovnávače vás podporují v tom, abyste inzerovali k vašemu zboží co nejkvalitnější obrázky. Na druhé straně mají jistá omezení týkající se maximální datové velikosti. V tomto případě je to kompromis mezi kvalitou a rychlostí načítání. Podíl nákupů prostřednictvím mobilních zařízení každoročně roste a pokud je rychlost načítání obrázků příliš dlouhá, odradí to od nákupu. Vhodným řešením je komprimace, kterou zmenšíte datovou velikost za cenu nepatrné ztráty kvality obrázků.

Tabulka 3: Požadavky na datovou velikost produktových obrázků.
  Heureka  2000 KB (2 MB)
 Zboží.cz  bez omezení
 Google Merchants  16 MB
 GLAMI  bez omezení
 FAVI  bez omezení
 BIANO  bez omezení
 Facebook  30 MB
 Instagram  8 MB
 Shopalike  bez omezení
 Nabava  2 MB

Z tabulky vyplývá, že velikost obrázků by neměla přesáhnout maximální hranici 2 MB. Tyto obrázky dokážete vyfiltrovat přímo ve Feed Image Editoru. V sekci Produkty najdete filtr Velikost a v něm zvolte obrázky s velikostí nad 2 MB. K jejich zmenšení využijete kompresi, kterou objevíte v Nastaveních. S těmito dvěma funkcemi budete mít datovou velikost obrázků plně pod kontrolou.

Formát souboru

Obrázkových formátů jsou desítky. Srovnávače podporují jejich nepatrný zlomek. Pokud do inzerce odešlete obrázky, které nejsou v jednom z těchto formátů, nebudou přijaté. Z tabulky vidíme, že jediný formát, který je akceptovaný všemi vybranými srovnávači a kanály, je .jpeg.

Tabulka 4: Požadavky na formát produktových obrázků.
    Heureka  .jpeg
 Zboží.cz  .jpeg/.png
 Google Merchants  .jpeg/.png/.gif/.bmp/.tiff
 GLAMI  bez specifikace
 FAVI  .jpeg/.png
 BIANO  .jpeg
 Facebook  .jpeg/.png
 Instagram  .jpeg/.png/.bpm/.gif
 Shopalike  .jpeg/.gif/.png
 Nabava  .jpeg/.png

Častý omyl nastává v případě, kdy je v názvu obrázku přípona, která neodpovídá skutečnému formátu souboru. Na první pohled tak budete mít dojem, že obrázky splňují požadavek na formát, ale ve skutečnosti se do inzerce nedostanou.

Pozor na vodoznaky a grafické prvky

Nezapomeňte na to, že velká část srovnávačů vám nepřijme obrázky s vodoznaky nebo přídavnými grafickými prvky (logo, cena, slevové štítky). U těchto obrázků je nutné vodoznaky odstranit, případně nahradit jinými. Jednou z cest, jak je získat, jsou například produktové fotobanky, o kterých jsme psali v tomto článku.

Tabulka 5: Vodoznaky a grafické prvky v produktových obrázcích.
 Heureka  nepovolené
 Zboží.cz  nepovolené
 Google Merchants  nepovolené
 GLAMI  nepovolené
 FAVI  nepovolené
 BIANO  nepovolené
 Facebook  bez omezení
 Instagram  bez omezení
 Shopalike  nepovolené
 Nabava  nepovolené

Jeden standard pro všechny

Shrňme si nejdůležitější detaily, které vám ušetří hodiny práce s obrazovou inzercí.

Ideální minimální rozměry: 600 x 600 px
Pozadí: bílé
Datová velikost: max do 2000 KB
Formát souboru: .jpeg
Vodoznaky/grafika/text: ideálně do obrázku nepřidávat

Pokud se budete držet tohoto standardu, inzerování obrázků zvládnete levou zadní. Feed Image Editor vám v tom bude ideálním pomocníkem. Hromadně v něm změníte rozměry a formát u všech vašich obrázků. S kompresí snížíte datovou velikost a detekční nástroje vám odhalí, jestli v nich nemáte vodoznaky.

Nic nemusíte kontrolovat ručně. Všechny požadavky a případné chyby v obrázcích budete mít plně pod kontrolou pomocí diagnostiky. V ní mimo jiné dovedete problémové produkty dočasně schovat.

Ověřte si, jak na tom jsou vaše obrázky

Pomůže vám s tím audit obrázků. Stačí vložit adresu vašeho xml feedu, vybrat srovnávače, na kterých chcete inzerovat a do 24 hodin dostanete e-mail s přehlednými výsledky o stavu vašich obrázků. Audit je zcela zdarma.

Pokud budete potřebovat pomoc, neváhejte nám napsat na support@feedimageeditor.com

Další články

Víte, co by měly a naopak neměly obsahovat fotografie na Heurece a jak vám s nimi pomůže Feed Image Editor?
Využíváte inzerci na Glami? Stejně, jako na jiných cenových porovnávačích, i tady je potřebné dodržovat pravidla pro produktové fotografie. Proto jsme pro vás připravili seznam požadavků. Podívejte se na něj.
Cenové porovnávače mívají speciální požadavky na produktové fotografie. Víte, jaká je jejich správná podoba pro inzerci za Zboží.cz? Podívejte se na souhrn požadavků.
Každá reklamní platforma má svá pravidla pro produktové fotografie. To co je povoleno v jedné, může být zakázáno v další. Víte, v jaké podobě můžete obrázky posílat na Google Nákupy? Nachystali jsme pro vás souhrn požadavků.