Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky

Mít přehled o všech produktech ve vašem e-shopu není jednoduché a u každého se občas vyskytnou nějaké chyby. Jednou z těch závažnějších je, když vám u produktů chybí obrázky – může to výrazně odradit vaše zákazníky. Nevěšte ale hlavu a podívejte se s námi, jak tuto situaci s pomocí Feed Image Editoru hravě zvládnete.

Odhalte produkty bez obrázků na pár kliknutí

Prvním krokem je odhalit, u kterých produktů obrázky chybí. Klikněte na sekci Produkty, ve filtru Skupina vyberte Produkty bez obrázků a potom potvrďte kliknutím na Filtrovat.

Tak co? Odhalili jste produkty bez obrázků, anebo je u vás všechno v pořádku? Pokud pro vás platí druhá možnost, minimálně do dalšího článku z této série si můžete vydechnuout. V opačném případě je nutné situaci vyřešit a chybějící obrázky doplnit.

Export produktů s chybějícími obrázky

Seznam produktů s chybějícími obrázky si nezapomeňte ukládat. K tomu se hodí tlačítko Exportovat: Produkty s chybou, které vám export vygeneruje do .csv souboru.

Doplnění obrázků

První možnost je, že ve vašem XML u vybraných produktů není vyplněný element IMGURL. Produktové obrázky zřejmě máte někde na vašem webu, ale nejsou spárované s vašimi produkty v XML. Řešením je doplnit u těchto produktů element IMGURL spolu s odkazem na obrázek.

Druhou možností je, že vám obrázky chybí a nemáte je ani na vašem webu. Podívejme se spolu na některé možnosti, jak je doplnit:

  1. Pokud vám to okolnosti umožňují, obraťte se přímo na výrobce. Mnoho z nich už dnes nabízí obrázky k produktům ve vysoké kvalitě přímo na jejich stránkách volně ke stažení přesně pro tyto účely. Pokud je tam nenajdete, rozhodně nic neztratíte tím, že je  zkontaktujete s prosbou o poskytnutí obrázků.
  2. Kontaktujte vašeho dodavatele. Ve velké časti případů dodavatelé disponují produktovými obrázky a poskytují je spolu s produkty. Je to jedna z nejjistějších cest, jak se k obrázkům dostat.
  3. Vyhledejte obrázky v jedné z mnoha produktových foto bank. Většina z nich umožňuje vyhledávat podle EAN kódu. I když tyto banky obsahují obrovské množství fotek produktů, není v jejich možnostech obsáhnout všechny produkty. Proto je vhodné je kombinovat. K nejznámějším patříproduct-open-data.com barcodelookup.com
  4. Nafoťte si produkty sami. Výhodou v tomto případě je, že máte absolutní kontrolu nad obsahem i kvalitou obrázků. Nevýhodou je velká časová náročnost a náklady na techniku. Alternativním řešením může být, že tento úkol zadáte agentuře nebo freelancerovi.
  5. Pokud si nevíte rady, použijte Google Advanced Image Search, který oproti klasickému vyhledávání nabízí více dalších kritérií a nastavení vyhledávání. Nezapomeňte v usage rights vybrat možnost free to use, share or modify, even commercially. Největší nevýhodou je, že obrázky, které tímto způsobem vyhledáte, budou pravděpodobně mít různou velikost, kvalitu, formát atd. Proto byste si tuto možnost měli nechat až na konec.

Na závěr pro vás ještě máme jeden praktický tip. Produkty s chybějícími obrázky na svém e-shopu můžete dočasně skrýt, aby se nezobrazovaly nepěkné reklamy bez obrázků. Tuto funkci aktivujete v Nastaveních, v sekci Skrývání obrázků.

Doufáme, že máte chybějících obrázků co nejméně a držíme vám palce s jejich hledáním. Přišli jste na další způsob, jak se k produktovým obrázkům dostat, a my jsme ho nevzpomínali? Potřebujete jinou pomoc? Nebojte se nám napsat, rádi vám poradíme. V nasledujícím článku se posuneme o krok dál a podíváme se na situaci, kdy máte všechny obrázky doplněné, a i přesto se vám některé z nich nezobrazují.
 

Další články

Ve Feed Image Editoru nově můžete do produktových fotografií vkládat elementy a graficky je upravovat. To všechno hromadně, pro zvolené výběry produktů. Pojďme se podívat, jak na to.
Dynamické prvky v šablonách zaručí, že vaše reklamy budou vždy aktuální. Používat můžete elementy s cenou, kategorií, doručením apod. Tuto funkci jsme ještě vylepšili a nově je můžete vkládat přímo do textového řetězce. Podívejte se, jak nastavíte reklamu, která bude připomínat, kdo má zítra svátek.
Zdála se vám práce s obrázky ve Feed Image Editoru trochu okleštěná? Tak to rychle vyzkoušejte novou verzi aplikace, která umí obrázky ořezávat, měnit jejich polohu pomocí kurzoru, otáčet i převracet podél osy.
Ve Feed Image Editoru najdete dvě velké novinky - novou podstránku Produkty a diagnostiku jednotlivých šablon. Díky těmto vylepšením získáte mnohem lepší přehled o produktových fotkách ve vašem feedu. Pojďme se podívat, jak fungují.