Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky

Mít přehled o všech produktech ve vašem e-shopu není jednoduché a u každého se občas vyskytnou nějaké chyby. Jednou z těch závažnějších je, když vám u produktů chybí obrázky – může to výrazně odradit vaše zákazníky. Nevěšte ale hlavu a podívejte se s námi, jak tuto situaci s pomocí Feed Image Editoru hravě zvládnete.

Odhalte produkty bez obrázků na pár kliknutí

Prvním krokem je odhalit, u kterých produktů obrázky chybí. Klikněte na sekci Produkty, ve filtru Skupina vyberte Produkty bez obrázků a potom potvrďte kliknutím na Filtrovat.

Tak co? Odhalili jste produkty bez obrázků, anebo je u vás všechno v pořádku? Pokud pro vás platí druhá možnost, minimálně do dalšího článku z této série si můžete vydechnuout. V opačném případě je nutné situaci vyřešit a chybějící obrázky doplnit.

Export produktů s chybějícími obrázky

Seznam produktů s chybějícími obrázky si nezapomeňte ukládat. K tomu se hodí tlačítko Exportovat: Produkty s chybou, které vám export vygeneruje do .csv souboru.

Doplnění obrázků

První možnost je, že ve vašem XML u vybraných produktů není vyplněný element IMGURL. Produktové obrázky zřejmě máte někde na vašem webu, ale nejsou spárované s vašimi produkty v XML. Řešením je doplnit u těchto produktů element IMGURL spolu s odkazem na obrázek.

Druhou možností je, že vám obrázky chybí a nemáte je ani na vašem webu. Podívejme se spolu na některé možnosti, jak je doplnit:

  1. Pokud vám to okolnosti umožňují, obraťte se přímo na výrobce. Mnoho z nich už dnes nabízí obrázky k produktům ve vysoké kvalitě přímo na jejich stránkách volně ke stažení přesně pro tyto účely. Pokud je tam nenajdete, rozhodně nic neztratíte tím, že je  zkontaktujete s prosbou o poskytnutí obrázků.
  2. Kontaktujte vašeho dodavatele. Ve velké časti případů dodavatelé disponují produktovými obrázky a poskytují je spolu s produkty. Je to jedna z nejjistějších cest, jak se k obrázkům dostat.
  3. Vyhledejte obrázky v jedné z mnoha produktových foto bank. Většina z nich umožňuje vyhledávat podle EAN kódu. I když tyto banky obsahují obrovské množství fotek produktů, není v jejich možnostech obsáhnout všechny produkty. Proto je vhodné je kombinovat. K nejznámějším patříproduct-open-data.com barcodelookup.com
  4. Nafoťte si produkty sami. Výhodou v tomto případě je, že máte absolutní kontrolu nad obsahem i kvalitou obrázků. Nevýhodou je velká časová náročnost a náklady na techniku. Alternativním řešením může být, že tento úkol zadáte agentuře nebo freelancerovi.
  5. Pokud si nevíte rady, použijte Google Advanced Image Search, který oproti klasickému vyhledávání nabízí více dalších kritérií a nastavení vyhledávání. Nezapomeňte v usage rights vybrat možnost free to use, share or modify, even commercially. Největší nevýhodou je, že obrázky, které tímto způsobem vyhledáte, budou pravděpodobně mít různou velikost, kvalitu, formát atd. Proto byste si tuto možnost měli nechat až na konec.

Na závěr pro vás ještě máme jeden praktický tip. Produkty s chybějícími obrázky na svém e-shopu můžete dočasně skrýt, aby se nezobrazovaly nepěkné reklamy bez obrázků. Tuto funkci aktivujete v Nastaveních, v sekci Skrývání obrázků.

Doufáme, že máte chybějících obrázků co nejméně a držíme vám palce s jejich hledáním. Přišli jste na další způsob, jak se k produktovým obrázkům dostat, a my jsme ho nevzpomínali? Potřebujete jinou pomoc? Nebojte se nám napsat, rádi vám poradíme. V nasledujícím článku se posuneme o krok dál a podíváme se na situaci, kdy máte všechny obrázky doplněné, a i přesto se vám některé z nich nezobrazují.
 

Další články

Mít přehled o všech produktech ve vašem e-shopu není jednoduché a u každého se občas vyskytnou nějaké chyby. Jednou z těch závažnějších je, když vám u produktů chybí obrázky – může to výrazně odradit vaše zákazníky. Nevěšte ale hlavu a podívejte se s námi, jak tuto situaci s pomocí Feed Image Editoru hravě zvládnete.
I když máte element IMGURL při všech produktech vyplněný, neznamená to, že se budou produktové obrázky zobrazovat. Mohou se u vás vyskytnout chyby: stránka nebyla nalezena, na stránku nemáte přístup anebo je s ní jiný neznámý problém. Podívejme se spolu na to, co se za těmito chybami skrývá a jak je napravit.
Na cestě k úspěšnému zobrazování všech vašich produktových obrázků zůstává ještě jeden krok. A to zkontrolovat, jestli jsou soubory, na které URL adresa v detailech produktu odkazuje, standardní obrázkové formáty. V nasledujícím návodu si ukážeme, jak na to.
Většina srovnávačů zboží má vypracovanou sérii pravidel, kterými se musíte řídit, pokud na nich chcete inzerovat. Tato pravidla také definují používání produktových obrázků. Jedním z úskalí, které si při nastavování reklamy musíte ohlídat, jsou nepovolené znaky v jejich URL adrese. V článku si ukážeme, jak najít produkty, které v URL adrese mají nepovolené znaky a jak je upravit, aby splňovaly všechny požadavky zbožáků.