Jste zde

Jak opravit 5 nejčastějších chyb v obrázcích na Google Shopping

Inzerce na Google Merchant je pro mnoho prodejců lákavá. Z 1 800 auditů v roce 2021 jsme zjistili, že 11 % e-shopů nesplňuje jeho požadavky na produktové obrázky. Společně si rozebereme pět nejčastějších chyb a způsoby, jak se jim vyhnout. Podíváme se blíže na vodoznaky, alternativní obrázky, správné rozměry a nedostupné nebo chybějící fotky produktů. 

PRODUKTOVÉ OBRÁZKY NA GOOGLE SHOPPING

Jednou z prvních věcí, které hledající uvidí, jsou právě obrázky. Vyvarujte se chybám produktových fotek a inzerujte napříč všemi Google službami. Čemu se vyhnout nebo jak chyby opravit? Dozvíte se níže. 

11 % e-shopů nesplňuje požadavky Google Merchant na produktové obrázky.

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V OBRÁZCÍCH NA GOOGLE SHOPPING

Pod textem najdete graf, který ukazuje procentuální podíl chyb na Google Merchant. Zdrojem jsou výsledky auditů obrázků 1 800 e-shopů z roku 2021. Využijte i vy náš audit a zdarma zjistěte stav vašich produktových obrázků pro inzerci v různých reklamních systémech, na sociálních sítích nebo konkrétně na Google Merchant.

Nejčastější chyby v obrázcích na Google Merchant.

Nyní si vysvětlíme, co tyto chyby způsobuje, a jak je odstraníte. 

CHYBĚJÍCÍ OBRÁZKY

Problém nastává v případě, že na webu e-shopu obrázek není nebo ve feedu chybí element, který URL adresu obrázku obsahuje. Pokud se u vás fotky vůbec nevyskytují, působíte méně důvěryhodně a do inzerce se nedostanete. Jak to řešit? 

  • Obraťte se přímo na výrobce, 
  • kontaktujte svého dodavatele, 
  • podívejte se do produktových fotobank, 
  • nebo si nafoťte produkty sami. 

V aplikaci Feed Image Editor máme pro vás jednodušší a rychlejší řešení, kdy nemusíte kontaktovat třetí stranu nebo si pracně fotit produkty sami. Použijte naši funkci, která obrázky vyhledává pomocí EAN kódu. Jestliže ho máte u produktu vyplněný, appka jeho prostřednictvím vyhledá obrázek na stránce Barcode Lookup. Další konkrétní postupy najdete v článku Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky.  


Vyhledejte obrázky pomocí EAN kódu.

NEDOSTUPNÉ OBRÁZKY

Nedostupné obrázky se jeví jako chybějící. V obou případech se produktový obrázek nezobrazí. Rozdíl je v tom, že i když soubor nahrajete a máte správně vyplněnou URL adresu, nastane chyba na serveru, popřípadě máte špatně nastavená práva pro obrázek. Výpadek bývá dočasný, a jestliže víte, o co jde, tak ho rychle a lehce opravíte. V prohlížeči se zobrazí chyby 403/404/500. Článek Cesta k ideálnímu image feedu #2: Chyba 403/404/500 - chybějící/nedostupný obrázek nabízí podrobný popis jednotlivých řešení pro nedostupné obrázky. 

Dočasný výpadek se zobrazí jako chyba 403 / 404 / 500.

TIP

  • Stav vašich produktových obrázků pro Google Merchant zjistíte auditem obrázků. Je zdarma a rozpis výsledků dostanete na e-mail už do 24 hodin. Zobrazí vám všechny problémy, varování a doporučení pro váš e-shop. 

  • Podrobnější požadavky Google Merchant najdete v tomto článku.

ROZMĚRY OBRÁZKŮ

Podmínky na minimální, maximální a doporučené rozměry se mezi porovnávači liší. Nadlimitní rozměry obrázků vyřešíte změnou formátu a naopak příliš malé obrázky vylepšením rozlišení. Taktéž je velmi důležité vzít do úvahy reálnou velikost produktů, které jsou na obrázku. Dva produkty s výrazně rozdílnými rozměry mohou působit na fotkách se stejným rozměrem zkresleně. Proklikněte se na náš článek o optimálních rozměrech obrázků. Zjistěte, jak dodržovat minimální a maximální rozměry v pixelech. 

Využijte vylepšení rozlišení nebo automatickou kompresi obrázků.

SÍLA ALTERNATIVNÍCH OBRÁZKŮ

Nepodceňujte sílu alternativních obrázků, protože slouží jako malá galerie produktu. Zaměřujte se například na jeho detaily, barevné variace nebo ukázku více úhlů pohledu. Uspořádejte je podle kvality a atraktivity fotek. Google Merchant povoluje 10 alternativních obrázků. Využijte je a doplňte k vašim produktům. O tom, jak alternativní obrázky pomáhají prodávat, se dočtete zde

Ukázka hlavního obrázku spolu s alternativními.

JAK ODSTRANIT VODOZNAKY

Ochrannou nálepku na fotkách produktů dostanou mnohokrát prodejci již od samotných dodavatelů. Zbožové srovnávače obrázky s vodoznaky nepodporují a zamítají je. Rychlým řešením, jak se zbavit vodoznaků, které nepřekrývají produktový obrázek, ale nacházejí se vedle, je odstranění pozadí

Vodoznak před odstraněním pozadí a po.

Pro to, aby u vás zákazník nakoupil, jsou obrázky klíčové. Prošli jsme si chyby, které se nejčastěji objevují na Google Merchant a které mohou způsobit, že se váš sortiment nedostane do inzerce. Zkontrolujte si stav obrázků v auditu a vyřešte problémy s produktovými obrázky za pomocí aplikace Feed Image Editor.

 

 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.