Co smí obsahovat produktové fotografie v Google Nákupech

Každá reklamní platforma má svá pravidla pro produktové fotografie. To co je povoleno v jedné, může být zakázáno v další. Víte, v jaké podobě můžete obrázky posílat na Google Nákupy? Nachystali jsme pro vás souhrn požadavků.

Aby se vaše fotografie zobrazovaly, je nezbytné ve vašem XML uvádět atribut image_link [url_obrázku]. 

Požadavky Google na produktové fotografie

  • URL adresa musí vést na stránku s hlavním obrázkem produktu. Musí začínat znaky http nebo https a řídit se standardy RFC 2396 nebo RFC 1738. Každá adresa musí umožnit přístup pro Googlebot a Googlebot-image.
  • Na produktové fotografii musí být zobrazené prodávané zboží. 
  • Použít můžete formáty
    • neanimovaný GIF, .gif, 
    • .jpg, .jpeg, 
    • .png,
    • .bmp, 
    • .tif, .tiff.
  • Minimální velikost obrázků u produktů mimo kategorii oblečení je 100 x 100 px. V kategorii oblečení odpovídá 250 x 250 px
  • Maximální velikost je 64 megapixelů a 16 MB.
  • Produktová fotografie nesmí obsahovat text, vodoznak ani okraje.
  • Nepoužívejte zvětšeniny a miniatury, ani zástupné symboly (výjimky jsou v kategoriích Hardware a Motorová vozidla a součástky.

Podrobné informace o produktových datech najdete v nápovědě Google Merchant Centra
 

Ukázka správného zobrazení produktů na Google Nákupech

Fantazii se ale ani v produktových reklamách meze nekladou. Můžete se zkusit inspirovat u velkých hráčů, kterým se to opravdu povedlo.

Ukázka kreativního dodržování pravidel Google Nákupů

Využíváte srovnávače zboží pro podporu prodeje na vašem e-shopu? Napište nám do komentářů.