Co smí obsahovat produktové fotografie v Google Nákupech

Každá reklamní platforma má svá pravidla pro produktové fotografie. To co je povoleno v jedné, může být zakázáno v další. Víte, v jaké podobě můžete obrázky posílat na Google Nákupy? Nachystali jsme pro vás souhrn požadavků.

Aby se vaše fotografie zobrazovaly, je nezbytné ve vašem XML uvádět atribut image_link [url_obrázku]. 

Požadavky Google na produktové fotografie

  • URL adresa musí vést na stránku s hlavním obrázkem produktu. Musí začínat znaky http nebo https a řídit se standardy RFC 2396 nebo RFC 1738. Každá adresa musí umožnit přístup pro Googlebot a Googlebot-image.
  • Na produktové fotografii musí být zobrazené prodávané zboží. 
  • Použít můžete formáty
    • neanimovaný GIF, .gif, 
    • .jpg, .jpeg, 
    • .png,
    • .bmp, 
    • .tif, .tiff.
  • Minimální velikost obrázků u produktů mimo kategorii oblečení je 100 x 100 px. V kategorii oblečení odpovídá 250 x 250 px
  • Maximální velikost je 64 megapixelů a 16 MB.
  • Produktová fotografie nesmí obsahovat text, vodoznak ani okraje.
  • Nepoužívejte zvětšeniny a miniatury, ani zástupné symboly (výjimky jsou v kategoriích Hardware a Motorová vozidla a součástky.

Podrobné informace o produktových datech najdete v nápovědě Google Merchant Centra
 

Ukázka správného zobrazení produktů na Google Nákupech

Fantazii se ale ani v produktových reklamách meze nekladou. Můžete se zkusit inspirovat u velkých hráčů, kterým se to opravdu povedlo.

Ukázka kreativního dodržování pravidel Google Nákupů

Využíváte srovnávače zboží pro podporu prodeje na vašem e-shopu? Napište nám do komentářů. 

Další články

Dali jste si práci s nastavením šablon ve Feed Image Editoru a spustili jste reklamy, ale ty nepřináší téměř žádné výsledky? Jednou z možných a častých chyb může být, že odkazy u vašich produktových fotografií vedou na neexistující stránku. Díky Feed Image Editoru tento problém zjistíte během několika kliknutí. Přečtěte si, jak na to.
Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít?