Co smí obsahovat produktové fotografie v Google Nákupech

Každá reklamní platforma má svá pravidla pro produktové fotografie. To co je povoleno v jedné, může být zakázáno v další. Víte, v jaké podobě můžete obrázky posílat na Google Nákupy? Nachystali jsme pro vás souhrn požadavků.

Aby se vaše fotografie zobrazovaly, je nezbytné ve vašem XML uvádět atribut image_link [url_obrázku]. 

Požadavky Google na produktové fotografie

  • URL adresa musí vést na stránku s hlavním obrázkem produktu. Musí začínat znaky http nebo https a řídit se standardy RFC 2396 nebo RFC 1738. Každá adresa musí umožnit přístup pro Googlebot a Googlebot-image.
  • Na produktové fotografii musí být zobrazené prodávané zboží. 
  • Použít můžete formáty
    • neanimovaný GIF, .gif, 
    • .jpg, .jpeg, 
    • .png,
    • .bmp, 
    • .tif, .tiff.
  • Minimální velikost obrázků u produktů mimo kategorii oblečení je 100 x 100 px. V kategorii oblečení odpovídá 250 x 250 px
  • Maximální velikost je 64 megapixelů a 16 MB.
  • Produktová fotografie nesmí obsahovat text, vodoznak ani okraje.
  • Nepoužívejte zvětšeniny a miniatury, ani zástupné symboly (výjimky jsou v kategoriích Hardware a Motorová vozidla a součástky.

Podrobné informace o produktových datech najdete v nápovědě Google Merchant Centra
 

Ukázka správného zobrazení produktů na Google Nákupech

Fantazii se ale ani v produktových reklamách meze nekladou. Můžete se zkusit inspirovat u velkých hráčů, kterým se to opravdu povedlo.

Ukázka kreativního dodržování pravidel Google Nákupů

Využíváte srovnávače zboží pro podporu prodeje na vašem e-shopu? Napište nám do komentářů. 

Další články

U velikostních variantách oblečení, schematických nákresech součástek nebo u nehmotných produktů může vaše zboží mít shodné obrázky. Ale ne u všech produktů je to žádané. Pokud nabízíte tisíce položek, nemusí být úplně jednoduché udělat si přehled. Produktové filtry Feed Image Editoru jsou užitečným nástrojem, jak si s nimi poradit.
Obrázky s vysokou kvalitou a rozlišením vypadají dobře a zaujmou vaše zákazníky. S rostoucím rozlišením však také roste velikost a ta zpomaluje rychlost načítání. Nesmíme také zapomínat, že některé zbožáky mají nastavený velikostní limit. Obrázky, které ho překračují, vám nepřijmou.
Pokud chcete inzerovat na srovnávačích zboží a reklamních systémech, musíte dodržovat specifické požadavky. Při jejich nesplnění vám služby, na kterých inzerujete, použité produktové obrázky zamítnou. Nejčastěji jde o dodržování minimálních a maximálních rozměrů v pixelech. Důležité je také zohlednit reálnou velikost produktů, které jsou na obrázku. Dva produkty s výrazně rozdílnými rozměry mohou na obrázcích se stejným rozměrem působit zkresleně. V dnešním článku si ukážeme, jak s Feed Image Editorem tyto dvě operace zvládnete.
Většina srovnávačů zboží má vypracovanou sérii pravidel, kterými se musíte řídit, pokud na nich chcete inzerovat. Tato pravidla také definují používání produktových obrázků. Jedním z úskalí, které si při nastavování reklamy musíte ohlídat, jsou nepovolené znaky v jejich URL adrese. V článku si ukážeme, jak najít produkty, které v URL adrese mají nepovolené znaky a jak je upravit, aby splňovaly všechny požadavky zbožáků.