Sety z produktového katalogu na Facebooku

Nedávno jsme se věnovali základům inzerce na Facebooku, a sice vytvoření produktového katalogu. Dalším krokem na cestě za efektivní správou inzerce jsou sety, které vám ulehčí správu kampaní. Jak si tedy katalog do setů rozčlenit?

Sety lze vytvářet pomocí podmínek a elementů z XML feedu, který si Facebook stahuje do katalogu.

Na stránce produktového katalogu sety vytvoříte kliknutím na záložku Product Sets v horizontálním menu. Tam naleznete tlačítko pro tvorbu nového setu [+ Create Product Set] a taky seznam setů, které jste již vytvořili. Zároveň vidíte, kolik produktů ve vytvořených setech máte.

Stránka se sety produktů

Můžete si např. vytvořit set produktů z kategorie snowboardové brýle a dražší než 10 korun - viz obrázek níže.

Při každé změně podmínky se přepočítá rovnou počet produktů a jejich ukázka. Máte tak pod kontrolou jaký výsledný set bude.

Vytváření setů

Sety vám následně pomohou při vytváření kampaní. Díky nim budete moci např. nastavit, které produkty se mají zobrazovat v carouselových reklamách (typ reklamy, která zobrazuje několik čtvercových obrázků vedle sebe, které je možné posouvat), a které pouze v širokém zobrazení s jedním obrázkem/produktem na základě toho jaké produktové fotky ke skupinám máte. Takovým příkladem mohou být čepice (které bez problémů zobrazíte ve čtvercových obrázcích) versus snowboardy (které je lepší zobrazit na široko). 
Nebudete tak potřebovat dva feedy, abyste mohli napříč kampaněmi používat různé formáty reklam/obrázků. 

S pomocí setů lépe nastavíte také remarketingové kampaně. Nákupní chování vašich zákazníků se totiž u různých produktů nebo skupin produktů liší. Nákup nové pračky řeší lidé obvykle delší dobu dopředu než nákup psích granulí - a vy podle toho můžete upravit dobu pro remarketing. 

Doporučujeme se na sety zamyslet na samém začátku v souladu s kampaněmi, ale nebojte se - sety můžete vytvářet i po nastavení kampaní!
 

Další články

Využíváte-li dynamický remarketing na Facebooku, nejspíš už jste zaznamenali zprávu o nutnosti změny kódu pro Facebook . Od 15. února přestane fungovat pixel pro měření konverzí a Facebook začne podporovat pouze jeden měřící kód pro všechny události a staré kódy bude potřeba vyměnit za jeden nový - Facebook pixel.
Tentokrát se od facebookových obrázků a jejich úprav vrátíme o krok zpět - k produktovému katalogu , který je pro inzerci na Facebooku nezbytný. Jeho vytvoření není těžké, pojďme ho tedy společně projít.
K čemu nám obrázky v inzerci jsou? Na jakých inzertních kanálech se s nimi vyplatí pracovat? A jak k jejich úpravám využít Feed Image Editor? I o tom byl webinář na téma image marketing. Záznam z něj si můžete prohlédnout i tady na blogu.
Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít?