Jak vytvořit produktový katalog pro Facebook (a dynamický remarketing)

Tentokrát se od facebookových obrázků a jejich úprav vrátíme o krok zpět - k produktovému katalogu, který je pro inzerci na Facebooku nezbytný. Jeho vytvoření není těžké, pojďme ho tedy společně projít. 

Co je produktový katalog

Produktový katalog je jakási databáze informací o vašich produktech, kterou Facebook nejčastěji získává stahováním dat z XML feedů, jež mu poskytnete. Je to tedy podobné jako u vyhledávačů zboží nebo na Google Nákupech. Produktový katalog ale může obsahovat informace z více XML feedů najednou (například pokud máte velký feed rozdělený do několika menších). 

V rámci katalogu pak můžete své zboží rozdělit na sety, které využijete v kampaních - např. sety pro běžecké boty, trekové boty, sandále apod. Rozdělení funguje jako filtr podle hodnot vybraného elementu z XML feedu, podobně jako výběry v Mergadu. Vytváření setů budeme věnovat další článek. 

Z katalogu produktů poté Facebook čerpá informace do vytvořených produktových kampaní jako dynamický remarketing.

Jak vytvořit XML feed pro Facebook

Pro získávání informací používá Facebook XML feed. Jeho specifikaci i podporované formáty najdete zde. Je možné, že vaše e-shopová platforma podporuje tento typ feedu - zeptejte se na to poskytovatele nebo vývojářů. 

Pokud ale používáte platformu Mergado, je to ještě snazší. Stačí vzít adresu libovolného feedu, který již máte, a založit nový export s využitím vnitřního převodníku Mergada, u kterého zvolíte jako výstupní formát právě Facebook.
 

Vytvoření exportu pro Facebook pomocí platformy Mergado.
 

Jak založit katalog produktů

Pro založení produktového katalogu je potřeba mít vytvořen účet ve Facebook Business manageru (BM). Čeká vás jednoduché vyplnění několika povinných údajů:

  • Název pod jakým se bude váš BM zobrazovat,
  • E-mail (pro zasílání upozornění),
  • a vaše Jméno.

Poté se v BM přes menu (viz obrázek) proklikněte na Product Catalog, kde založíte svůj produktový katalog.
 

Dalším krokem je přidat ke katalogu feed s produkty. 
Nejdříve si nastavte název feedu, měnu a pravidelnou aktualizaci dat. 
 

Nyní nastavte, v jaký čas a s jakou frekvencí (nejobvyklejší nastavení je jednou denně) se má feed s aktuálními daty stahovat. Doporučujeme ověřit u tvůrců e-shopu, kdy nejdříve se do XML feedu propisují nové informace, abyste čas nastavili až po vygenerování aktuálního feedu u vás v e-shopu.

Pokračujte vyplněním adresy XML feedu, je-li pro stažení nutné přihlášení, vyplňte i přihlašovací údaje. Pokud používate Mergado, vložte adresu výstupního XML feedu z Mergada.

Po potvrzení - Create Feed se spustí první nahrání feedu, které bude nějakou chvíli trvat v závislosti na počtu položek ve feedu. Po jeho ukončení dostanete výpis problémů, které byste měli vyřešit. Zároveň vám přijde e-mail s CSV souborem s problémy. E-mail je rozesílán pouze poprvé, a pak když necháte aktualizovat feed ručně mimo nastavený plán.

 

Průběh zpracování 

Výsledek zpracování

Rychlou kontrolu toho, jak vypadají nahrané obrázky, můžete provést na stránce Produkty.

Pozn. Pokud nemáte již vytvořenou kampaň s produkty, budou se načítat obrázky “on the fly” a může se stát, že se všechny nenačtou korektně.

Pozn. Obrázky se zobrazují ve čtvercovém formátu s ořezem, někdy se proto nemusí zobrazit korektně. Velikost jim snadno změníte v aplikaci Feed Image Editor nebo Feed Image Editor Express.

Od produktového katalogu už se snadno odrazíte k produktové inzerci i dynamickému retargetingu na Facebooku. V dalším kroku potom můžete ve svém produktovém katalogu pracovat se sety - návod na jejich vytvoření najdete v dalším článku.