Případová studie o využití Feed Image Editoru pro dynamickou reklamu na Facebooku.
Přečtěte si níže o tom, jak Feed Image Editor využil u jednoho ze svých klientů samotný Facebůh – výkonnostní specialista Norbert Lapčák. Norbert se specializuje na výkonnostní reklamu primárně na platformách Facebook a Criteo, ale se svým týmem pokrývají klientům všechny hlavní reklamní platformy a nově se zaměřují i na tvorbu video obsahu.
Katalogová (dynamická) reklama patří mezi evergreeny Facebookové reklamy. Jde o skvělý základ pro tzv. longtail, který navíc umí přinést i dobrou dlouhodobou návratnost. Pokud máte alespoň základní standardy podporující feed, dostatečný počet produktů, rozumný rozpočet a jste alespoň trochu Facebůh, máte napůl vyhráno.
Nic z výše zmiňovaného nechybělo ani eshopu Funstorm.cz, ale protože tam Facebůh nebyl jen napůl, ale spíše nafull, teď čtete tuto případovku. Funstorm je eshop v provozu již od roku 2004, ale hlavně založený lidmi milujícími adrenalinové sporty jako snowboarding, skateboarding, freeskiing, BMX, moto-x, downhill, a další. Snowboarding je prostě vášeň, skateboarding zase srdcová záležitost, díky čemu se můžete vybavit na hory a na street kvalitním oblečením.
Tedy ne, že bychom se s klientem ohledně reklamních kampaní zrovna nudili, zaměření Funstormu je na sociální sítě jako stvořené. Ale zároveň jsme neustále hledali cestu, jak posunout laťku ještě více. Ve zboží, službách, ale i reklamních formátech. Zde jsme v případě Facebooku poměrně narazili, jelikož dynamické reklamy se vesměs za několik let příliš nevyvinuly – pozor, mluvím teď spíše o možnostech kreativních úprav jako takových, ne o výkonu kampaní. To bylo radosti, když Facebook přidal možnost nahrát si do reklam vlastní rámeček! Paráda, ale co dál?
Na technické úpravy feedů zde máme řešení třetích stran (zdravím do MERGADA), ale to neřeší vizuál reklamy jako takový, který v dnešní době hraje nezpochybnitelně důležitou roli. Protože co je mj. úkolem reklamy? Získat pozornost a upoutat. Proto jsme s klientem hledali další možnosti, jak posunout úroveň dynamických reklam na nový level a odlišit se tak třeba i od konkurence.
Online aplikace Feed Image Editor
Naštěstí šel kolem Feed Image Editor – online aplikace , která funguje hromadně a zcela automaticky – jedinou podmínkou je mít účet u MERGADA (což již beztak máte, pokud to s výkonnostním marketingem myslíte vážně). Feed Image Editor vám pomůže zkvalitnit obrázkovou inzerci vašeho e-shopu a navýšit nejen traffic (či CTR), ale většinou rovnou i tržby. Nechybí skvělé funkce jako odstranění pozadí nebo vylepšení rozlišení produktových obrázků. Můžete vytvářet šablony s vlastními grafickými prvky, načasovat je v kampaních a exportovat feedy pro různé reklamní systémy.
My jsme u Funstormu začali Facebookem, kde nám to přišlo nejvíce adekvátní, ale přemýšlíme také minimálně o Google nákupech. Unikátnost softwaru si ostatně můžete zkusit snadno sami – za prvních 30 dní dokonce ani nemusíte platit, jelikož autoři poskytují 30denní zkušební dobu. Následně je třeba počítat s (v dnešní době asi relativně zanedbatelným) poplatkem 1 286 Kč bez DPH za každý jednotlivý exportovaný feed, na množství exportovaných produktů ve feedu nehledě.
Myšlenka Feed Image Editoru je až geniálně jednoduchá, a přitom naprosto funkční. Nejlepší na všem je intuitivnost programu – není třeba žádného složitého nastavování - pouze si aplikaci zapnout ve vašem účtu MERGADO. Naimportujete feed a můžete se pustit do jeho úpravy. A že těch možností je! A pozor – nepotřebujete ani žádného grafika, vše zvládnete v klidu sami.
Program nabízí rozmanitou paletu možností a úprav feedu pro potřeby snad všech existujících platforem v e-commerce. Přizpůsobení formátu feedu je ale teprve začátek. Skutečným game-changerem jsou možnosti ohledně úprav či přidávání grafických formátů a prvků. Do obrázků přímo vložte štítky s informacemi o ceně, slevách nebo dopravě zdarma. Pokud zrovna nemáte nápad, nechybí ani editovatelné grafické šablony, rámečky či nálepky. Stačí si do aplikace nahrát vlastní logo e-shopu nebo značky a přizpůsobte design celé kreativy v barvách brandu. Na trefné texty si lze vybrat z více než 150 fontů, co by na to řekl chudák Pohlreich.
Těžko na testišti, lehko na bojišti
Zapojení Feed Image Editor šablony do kampaní je naprosto jednoduché. Stačí vytvořit nový testovací katalog v Commerce Manageru nebo přegenerovat URL toho současného (což vám ale může rozbít nastavení filtrovaných setů). Po dokončení nahrávání jste ready na testování!
Poté stačí už nastavit kampaně dle vašich požadavků a potřeb. My chtěli otestovat pouze kreativy, tedy všechny ostatní parametry nastavení zůstaly neměnné. Cílili jsme dynamickou reklamu na široké publikum 18–65 let, všechna pohlaví a klasicky automatická umístění (většina nákupů ale posléze napadala z Facebook news feedu a Instagram stories umístění, vše z mobilních telefonů). Optimalizace kampaní byla nastavena konverzně s maximalizací počtu nákupů.
Než se pustíme do výsledků a tvrdých čísel, pojďme se podívat na rozdíly vizuální před nasazením šablon upravených ve Feed Image Editoru, a po.
Jak to dopadlo
Testování trvalo po dobu přibližně 20 dní, přičemž nakonec jsme i vzhledem k omezenějšímu rozpočtu testovali pouze 1 šablonu, která nám přišla vizuálně atraktivnější.
bez šablony | s šablonou | |
CPM | 49, 81 Kč | 47, 52 Kč |
CPC | 1, 50 Kč | 0, 97 Kč |
CTR | 3, 32 % | 4, 90 % |
Když si tedy shrneme výsledky, po nasazení naší šablony došlo k rapidním změnám ve většině základních metrik. Zatímco CPM na stejnou cílovku zůstalo podobné, ostatní metriky se masivně zlepšily.
Skokový nárůst CTR na 4,90 % ukazuje sílu kreativní šablony na první dobrou. Hned v závěsu se projevuje snížení CPC pod 1 korunu, díky čemu jsme na web přivedly mnohem více uživatelů. A co nejdůležitější věc, a sice konverze?
Máme jich samozřejmě plno, ale co je hlavní, cena za nákup (CPA) se snížila o polovinu, PNO kleslo o neuvěřitelných 59 %. A nutno říci, že už to původní nebylo nejhorší. Bavíme se sice o PNO z platformy, avšak pouze atribuční okno 7 denního prokliku. Následky se však projevily také celkově, v Google Analytics pokleslo PNO v last-click akvizici dokonce o 68 %.
Lepší obrázky znamenají větší prodej
Ačkoliv je v aktuální době na vzestupu např. i video, stále si spousta firem láme zuby zejména s náročnější produkcí či nutnosti detailnějšího plánování. Obrázek má stále co říct, zejména když ho “vytuníte” skvělým nástrojem, jakým Feed Image Editor bezesporu je. Jednoduchost, rychlost a efektivita jsou zde na prvním místě. Za pár minut po aktivaci můžete mít v reklamě unikátní grafické šablony, které upoutají vaše potenciální zákazníky jako nikdy předtím. Rozhodně neváhejte ho vyzkoušet – prvních 30 dní máte dokonce zdarma.
Přidat komentář