Jak Facebook pixel pomůže s prodejem vašemu e-shopu

Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít? 

První kroky na Facebooku 

  • Ze všeho nejdříve je třeba založit firemní profil vaší společnosti. 
  • Vyplnit všechny potřebné údaje, nahrát profilovou a úvodní fotku. 
  • Sdílet profil na vašem e-shopu, vytvářet pravidelně zajímavý obsah a bavit vaše fanoušky. 
  • A vytvořit katalog produktů

Díky firemnímu profilu získáte přístupinformacím o vašich zákaznících. V neposlední řadě budete moci na e-shop nasadit Facebook pixel, který vám bude přinášet data o dění na e-shopu.

Jak funguje Facebook pixel

Facebook pixel je kód, který zaznamenává chování návštěvníků na vašich stránkách. Když někdo nakoupí, pixel to zaznamená a zapíše. Nemusí se jednat jen o nákup, ale i o zboží vložené do košíku nebo jen jeho zobrazení. Tyto akce uvidíte ve Správci událostí ve vašem Business manageru
Kód se nasazuje na všechny stránky e-shopu a návod, jak na implementaci, najdete v centru nápovědy nebo v tomto článku.

Instalace pixelu v Business Manageru​

Ukázka Facebook pixelu

Co nasazením Facebook pixelu získáte

Po správném nasazení kódu budete mít k dispozici: 

  • Měření konverzí napříč zařízeními. 
  • Zobrazení reklamy lidem, kteří pravděpodobně nabízené zboží nakoupí. 
  • Možnost vytváření vlastních okruhů uživatelů a zobrazení dynamických reklam. 
  • Informace o chování zákazníků na vašem webu. 

Ukázka dynamické reklamy na Facebooku

Díky těmto informacím budete moci vytvořit specifické reklamy pro zákazníky, kteří nakoupili zboží nebo pro ty, kteří si ho jen prohlíželi. Ve Feed Image Editoru těmto publikům můžete vytvořit samostatné šablony, aby zákazníky vaše reklama víc oslovila. Vytváření těchto šablon se budeme věnovat v dalším článku. Předtím, než vyjde, zkontrolujte, jestli nemáte ve feedu odkazy na obrázky, které končí na stránce s chybou 404.

Další články

Využíváte-li dynamický remarketing na Facebooku, nejspíš už jste zaznamenali zprávu o nutnosti změny kódu pro Facebook . Od 15. února přestane fungovat pixel pro měření konverzí a Facebook začne podporovat pouze jeden měřící kód pro všechny události a staré kódy bude potřeba vyměnit za jeden nový - Facebook pixel.
Tentokrát se od facebookových obrázků a jejich úprav vrátíme o krok zpět - k produktovému katalogu , který je pro inzerci na Facebooku nezbytný. Jeho vytvoření není těžké, pojďme ho tedy společně projít.
K čemu nám obrázky v inzerci jsou? Na jakých inzertních kanálech se s nimi vyplatí pracovat? A jak k jejich úpravám využít Feed Image Editor? I o tom byl webinář na téma image marketing. Záznam z něj si můžete prohlédnout i tady na blogu.
Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít?