Využíváte-li dynamický remarketing na Facebooku, nejspíš už jste zaznamenali zprávu o nutnosti změny kódu pro Facebook. Od 15. února přestane fungovat pixel pro měření konverzí a Facebook začne podporovat pouze jeden měřící kód pro všechny události a staré kódy bude potřeba vyměnit za jeden nový - Facebook pixel.
Nový kód poskytuje Facebook už nějakou dobu. Jde v zásadě o kombinaci dvou dosavadních kódů. Facebook pixel tak zná 9 druhů standardních událostí včetně konverze, a zároveň umožňuje vytvářet vlastní události pro specifické účely.
Skládá se ze dvou částí:
- “base code” - základní (povinná) část, která je vždy stejná bez ohledu stránku, kde je kód umístěn;
- “event code” - tato část se mění podle toho o jakou událost se jedná (jakou stránku uživatel navštívil). Můžete využích oněch 9 připravených standardních událostí nebo vytvořit vlastní. Kód pro události lze vkládat i mimo “Base code” a je potřeba jej vždy uzavřít do <script> </script>.
Jak získat a nasadit Facebook pixel na web
Pojďme společně projít postup implementace kódu do vašeho webu.
- Vygenerování Facebook Pixelu: Vygenerujte si na Facebooku kód pixelu (-> Vytvořit Pixel)
- Vyberte jestli použijete integraci pro vybrané e-shopové platformy, např. pro Shopify, Magento, nebo vložíte kód přímo do stránek (touto volbou pokračujeme dále v tomto návodu).
- Po zvolení vložení kódu do stránek si v dalším kroku zkopírujte “Base code” a uložte bokem (do textového editoru), ať můžete kód následně vložit do stránek.
- V dalším kroku vytváření vám Facebook nabídne zkopírování kódů pro jednotlivé události. Ty si také uložte bokem (alespoň pro detail produktu, přidání do košíku a dokončení objednávky). Budete je potřebovat.
![Volba způsobu nasazení Facebook pixelu](/sites/default/files/perm/wysiwyg/fb-volba-cp.png)
Nasazení Facebook pixelu do webu
- Base kód vložte do hlavičky (mezi <head>...</head>) každé stránky, kde chcete uživatele značkovat. Pokud nemůžete kód umístit do hlavičky, můžete jej umístit i do těla stránky.
- Alespoň na stránkách produktu, košíku a dokončení objednávky implementujte část pro hlášení událostí (event code), podle následující nápovědy:
- Stránka produktu - fbq('track', 'ViewContent');
- Stránka košíku nebo mezikošík - fbq('track', 'AddToCart');
- Vytvoření objednávky - fbq('track', 'Purchase', {value: '0.00', currency: 'CZK'}).
- Každá událost má 3 varianty nasazení (Basic, Recommended a Advanced) podle toho, kolik informaci chcete/můžete posílat. Ukázky kódu jsou k dispozici při vytváření pixelu. Doporučujeme nasadit alespoň variantu “Recommended” už z toho důvodu, že u dynamického remarketingu se vám bude hodit zasílat informaci o tom, jaký produkt si návštěvník prohlíží/koupil.
Ukázka rozdílů jednotlivých verzí kódu pro událost přidání do košíku (AddToCart)
![Basic varianta](/sites/default/files/perm/wysiwyg/addtocart-basic.png)
![Recommended varianta](/sites/default/files/perm/wysiwyg/addtocart-recommended.png)
![Advanced varianta](/sites/default/files/perm/wysiwyg/addtocart-advanced.png)
Jak ověřit, že mám nasazeno správně
Facebook Pixel Helper
Správné nasazení nového kódu si můžete ověřit pomocí doplňku Facebook Pixel Helper pro Chrome.
![Ukázka hlášení doplňku Facebook Pixel Helper, když je kód správně nasazen.](/sites/default/files/perm/wysiwyg/ukazka-helperu.png)
Ověření v administraci Facebooku pomocí Ads Manageru
Co o nasazení pixelu říká Facebook si můžete zkontrolovat v Ads Manageru, kde uvidíte, jestli Facebook dostává hlášení z pixelu (a kdy naposledy), jaké události zasíláte nebo jaký je průběh hlášení v čase.
![Facebook Ads Manager - kontrola nasazení Facebook Pixelu.](/sites/default/files/perm/wysiwyg/fb-kontrola-pixelu.png)
Pečlivé nasazení se vám vrátí při nastavování a běhu remarketingových kampaní z Facebooku nejen v nových zákaznících, které s jejich pomocí dokážete získat. Přejeme hodně úspěchů!