Jak vytvoříte katalog produktů na Facebooku

O tom, že je reklama na sociálních sítích pro každý e-shop velmi důležitá, jsme si už říkali. Díky jejímu využití můžete získávat nové zákazníky a oslovovat znovu ty, kteří u vás už nakoupili a mohli by nákup opakovat. Pro správné nastavení této reklamy je třeba vytvořit katalog vašich produktů přímo na Facebooku. Je to jednoduché, podívejte se jak na to. 

V minulém článku jsme se věnovali tomu, jak funguje Facebook pixel, kdy ho nasadit a co díky němu získáte. Abyste mohli v reklamě na Facebooku zobrazovat vaše produkty, je třeba také vytvořit katalog produktů

Pro jeho vytvoření je třeba mít založenou firemní Facebookovou stránku a účet pro reklamu ve Správci reklam. 

Nový katalog produktů na Facebooku

  • Ve Správci reklam přejděte na položku Katalogy.
     

Vytvoření nového katalogu v Business manageru.

  • Vyberte možnost Vytvořit katalog.

Vytvoření nového katalogu v Business manageru. 

  • Zvolte typ katalogu. Pro e-shop vyberete možnost e-komerce.

Výběr kategorie pro zařazení katalogu. 

  • Zvolte způsob přidání zboží z e-shopu. Na výběr máte ze 2 možností - manuální přidávání nebo automatický import z platformy, na které máte e-shop. Přístupné jsou Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Magento nebo Google.

Výběr způsobu importu zboží do katalogu. 

  • Katalog pojmenujte a klikněte na možnost vytvořit.
  • V úpravách Katalogu potom přidejte vaše produkty.

Výběr produktů pro katalog.

Výběr zdroje produktů pro katalog. 

Abyste mohli používat šablony z Feed Image Editoru, nahrajte zdroj dat, který se vám zobrazí v Mergadu

Po vytvoření katalogu produktů můžete nastavit dynamické reklamy a zobrazovat šablony vytvořené pro jednotlivá publika. Máte nastaveno? Podívejte se, jak využít Feed Image Editor pro různá remarketingová publika

Další články

Využíváte-li dynamický remarketing na Facebooku, nejspíš už jste zaznamenali zprávu o nutnosti změny kódu pro Facebook . Od 15. února přestane fungovat pixel pro měření konverzí a Facebook začne podporovat pouze jeden měřící kód pro všechny události a staré kódy bude potřeba vyměnit za jeden nový - Facebook pixel.
Tentokrát se od facebookových obrázků a jejich úprav vrátíme o krok zpět - k produktovému katalogu , který je pro inzerci na Facebooku nezbytný. Jeho vytvoření není těžké, pojďme ho tedy společně projít.
K čemu nám obrázky v inzerci jsou? Na jakých inzertních kanálech se s nimi vyplatí pracovat? A jak k jejich úpravám využít Feed Image Editor? I o tom byl webinář na téma image marketing. Záznam z něj si můžete prohlédnout i tady na blogu.
Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít?