Jste zde

3 způsoby, jak na A/B testování na Facebooku

Testujte různé verze reklam a zjistěte, která je účinnější.

Chcete začít s A/B testováním obrazových kampaní na Facebooku? V první řadě si stanovte cíl kampaně. Tím může být zvýšení povědomí o značce, generování potenciálních zájemců nebo zvýšení prodeje. Jakmile je cíl stanoven, je na čase si vytvořit dvě verze reklamy s odlišnou grafikou. Pohlídejte si, aby žádná z reklam neměla stejný barvy, text a výzvu k akci.

a_b_testovani_facebook_reklama_prodej


Jak na A/B testování produktových obrázků na Facebooku

  1. Vytvořte dva identické exporty v MERGADU pro Facebook a pomocí nástroje Feed Image Editor je aplikujte na různé grafické šablony. Tyto exporty nahrajte na Facebook a vytvořte dva produktové katalogy (jeden katalog pro jeden export). Tím zajistíte, že na stejných produktech běží dvě různé reklamy současně.


  1. V aplikaci Feed Image Editor vytvořte dvě grafické šablony ve stejném feedu a nastavte je na odlišné časy. Výsledkem bude to, že obě reklamy poběží v jiném časovém období ale na stejném sortimentu produktů. Po skončení obou kampaní se vyhodnotí metriky.


  1. Rozdělte výběr z online obchodu na dvě náhodné a zhruba stejně velké skupiny produktů a na každou z nich aplikujte odlišnou šablonu. Obě reklamy poběží současně, ale každá na jinou skupinu produktů.

👉 VIDEO NÁVOD

ANALÝZA VÝSLEDKŮ A/B TESTOVÁNÍ NA FACEBOOKU

Výsledky se vyhodnocují po určitém období. Nástroje pro sledování výkonu obou verzí reklamy poskytuje nástroj Ad Manager od Facebooku. Metriky, které je vhodné sledovat, zahrnují míru prokliků (click-through rates), míru konverze (conversion rates), náklady na kliknutí (cost per click) a náklady na akvizici (cost per acquisition). Na základě těchto výsledků uvidíte, která z reklam si vedla lépe, což vám pomůže při návrhu budoucích kampaní.

Vyzkoušejte A/B testování na svých produktech už teď. S nástrojem Feed Image Editor můžete vytvářet atraktivní šablony a nastavit je podle svých potřeb. Prvních 30 dnů máte od nás zdarma.
 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.