Jak nastavit e-shop před dovolenou

Plánujete zaslouženou letní dovolenou, ale nejste si jistí, jak nastavit e-shop? Nebojte se, není to nic složitého. Udělejte pár úprav a užijte si nerušený odpočinek. Podívejte se, jak na to.

Problém s dovolenou budou řešit především malé e-shopy, které stojí na pár lidech. Obchod nemusíte skrývat, ani úplně vypínat. To bývá spíš ke škodě, než k užitku. Stačí vše nastavit tak, aby zákazníci věděli, že objednávka přijde později. Informace je třeba umístit viditelně a raději na několik míst. Díky tomu budou zákazníci vědět o zpoždění dodání a nebudou hledat problém. (Samozřejmě se ale najdou výjimky.)

Nastavení e-shopu

Na hlavní stránku vašeho e-shopu vložte banner s termínem dovolené. Neměl by mezi ostatními informacemi zaniknout, ale měl by být v podobném grafickém stylu, jako je zbytek stránek.

Ne všichni zákazníci ale přicházejí přes home page. Proto je vhodné zapnout ještě vyskakovací okno, které se zobrazí i na ostatních stránkách. Dejte pozor, aby se zobrazilo každému uživateli jen jednou a nemusel ho zavírat na každé nové stránce. U pop up okna je problém, že ho může zablokovat ad block nebo podobné systémy.

Informace o dovolené proto přidejte i do samotného procesu objednávky (k výběru dopravy, poslednímu kroku v košíku, atd.)

Informujte zákazníky

Pokud posíláte newslettery a používáte sociální sítě, určitě informace sdílejte i tam. Zákazníci, kteří u vás pravidelně nakupují budou o dovolené vědět a nakoupí před nebo po ní. Čas do dovolené můžete využít pro nějakou akci - slevu nebo výprodej.

Nastavení Heureky během dovolené

Pokud využíváte Heureku, je třeba udělat několik opatření.

Upravte DELIVERY_DATE, aby odpovídal skutečnosti a deaktivujte dostupnostní XML (pokud ho používáte).

V případě, že jste v biddingu, můžete ho utlumit (snížením CPC), pozastavit strategie (v biddingovém automatu) nebo přejít do FREE režimu (dopředu napište na podpora@heureka.cz, že chcete e-shop blokovat).

Jak nastavit Heureku si přečtěte na jejich blogu.

PPC reklama během dovolené

Reklamní kampaně můžete během volna pozastavit, ušetříte tak náklady. Je ale pravděpodobné, že se najdou zákazníci, kteří u vás budou chtít nakoupit i s pozdějším dodáním. Byla by škoda o ně přijít. Základní kampaně doporučujeme nechat spuštěné. V reklamních systémech, které povolují zobrazení textu můžete vložit informace o pozdějším dodání.

Co smí obsahovat produktové fotografie si přečtěte v článcích:

Máte nastaveno? Tak my vám přejeme krásnou a ničím nerušenou dovolenou a jednoduchý návrat do práce.

Další články

Funkcí pro úpravu vašich produktových fotografií má Feed Image Editor několik. Jednou z nich je přesah. Podívejte se na návod, jak tuto možnost využít a proč s ní pracovat.
Ve Feed Image Editoru můžete vytvořit libovolné množství šablon, které odliší vaši reklamu od konkurenční. Nemusíte tak mazat ty, které nejsou zrovna aktuální, ale do budoucna by se vám mohly hodit.
Posíláte své produktové fotografie na srovnávače zboží, používáte je do PPC reklamy a k propagaci vašeho e-shopu? Víte, v jakém formátu fotky máte? Podívejte se, jak to s pomocí Feed Image Editoru jednoduše zjistíte.