Jak nastavit e-shop před dovolenou

Plánujete zaslouženou letní dovolenou, ale nejste si jistí, jak nastavit e-shop? Nebojte se, není to nic složitého. Udělejte pár úprav a užijte si nerušený odpočinek. Podívejte se, jak na to.

Problém s dovolenou budou řešit především malé e-shopy, které stojí na pár lidech. Obchod nemusíte skrývat, ani úplně vypínat. To bývá spíš ke škodě, než k užitku. Stačí vše nastavit tak, aby zákazníci věděli, že objednávka přijde později. Informace je třeba umístit viditelně a raději na několik míst. Díky tomu budou zákazníci vědět o zpoždění dodání a nebudou hledat problém. (Samozřejmě se ale najdou výjimky.)

Nastavení e-shopu

Na hlavní stránku vašeho e-shopu vložte banner s termínem dovolené. Neměl by mezi ostatními informacemi zaniknout, ale měl by být v podobném grafickém stylu, jako je zbytek stránek.

Ne všichni zákazníci ale přicházejí přes home page. Proto je vhodné zapnout ještě vyskakovací okno, které se zobrazí i na ostatních stránkách. Dejte pozor, aby se zobrazilo každému uživateli jen jednou a nemusel ho zavírat na každé nové stránce. U pop up okna je problém, že ho může zablokovat ad block nebo podobné systémy.

Informace o dovolené proto přidejte i do samotného procesu objednávky (k výběru dopravy, poslednímu kroku v košíku, atd.)

Informujte zákazníky

Pokud posíláte newslettery a používáte sociální sítě, určitě informace sdílejte i tam. Zákazníci, kteří u vás pravidelně nakupují budou o dovolené vědět a nakoupí před nebo po ní. Čas do dovolené můžete využít pro nějakou akci - slevu nebo výprodej.

Nastavení Heureky během dovolené

Pokud využíváte Heureku, je třeba udělat několik opatření.

Upravte DELIVERY_DATE, aby odpovídal skutečnosti a deaktivujte dostupnostní XML (pokud ho používáte).

V případě, že jste v biddingu, můžete ho utlumit (snížením CPC), pozastavit strategie (v biddingovém automatu) nebo přejít do FREE režimu (dopředu napište na podpora@heureka.cz, že chcete e-shop blokovat).

Jak nastavit Heureku si přečtěte na jejich blogu.

PPC reklama během dovolené

Reklamní kampaně můžete během volna pozastavit, ušetříte tak náklady. Je ale pravděpodobné, že se najdou zákazníci, kteří u vás budou chtít nakoupit i s pozdějším dodáním. Byla by škoda o ně přijít. Základní kampaně doporučujeme nechat spuštěné. V reklamních systémech, které povolují zobrazení textu můžete vložit informace o pozdějším dodání.

Co smí obsahovat produktové fotografie si přečtěte v článcích:

Máte nastaveno? Tak my vám přejeme krásnou a ničím nerušenou dovolenou a jednoduchý návrat do práce.

Další články

Skutečnost, že je zboží skladem, je jedním z důležitých faktorů, které ovlivňují chování zákazníka. Často jsou ochotni koupit dražší zboží, když ho budou mít u sebe dřív. Podívejte se na návod, jak vytvoříte výběr produktů skladem a aplikujete na něj šablonu.
Lámete si hlavu nad tím, jestli můžete v reklamě používat slovní spojení nejlevnější na trhu? Když budete využívat aplikaci Bidding Fox Elements, tak můžete být bez starostí. Vytvořte si výběr nejlevnějších produktů a vytvořte k němu ve Feed Image Editoru šablonu. Jak na to? Podívejte se na návod.
Plánujete spuštění nové kampaně? Připravte si vše předem. Nemusíte pak držet v hlavě informaci, že připravovanou kampaň ještě musíte spustit. S novou funkcí Feed Image Editoru si nastavíte aktivaci a deaktivaci šablon plně automaticky na den přesně a ušetřený čas dokážete využít na další aktivity. Ukažme si, jak na to.
Od 13. do 15. listopadu můžete svým zákazníkům zpříjemnit předvánoční nákupy bez nutnosti placení dopravy zapojením se do akce Dny dopravy zdarma na Heurece.