Cesta k ideálnímu image feedu #5: Rozměry obrázku

Pokud chcete inzerovat na srovnávačích zboží a reklamních systémech, musíte dodržovat specifické požadavky. Při jejich nesplnění vám služby, na kterých inzerujete, použité produktové obrázky zamítnou. Nejčastěji jde o dodržování minimálních a maximálních rozměrů v pixelech. Důležité je také zohlednit reálnou velikost produktů, které jsou na obrázku. Dva produkty s výrazně rozdílnými rozměry mohou na obrázcích se stejným rozměrem působit zkresleně. V dnešním článku si ukážeme, jak s Feed Image Editorem tyto dvě operace zvládnete.

Jak zvolit optimální rozměry obrázků

V prvním kroku byste si měli ujasnit, na kterých zbožácích a reklamních systémech chcete inzerovat. Podmínky na minimální, maximální a doporučené rozměry se na všech srovnávačích liší. Nepřizpůsobujte se každému z nich, pokud ho neplánujete skutečně využívat. Podrobné informace o požadavcích srovnávačů na produktové obrázky najdete v našich článcích.

Feed Image Editor vám hromadně přizpůsobí velikosti vybraných produktových obrázků podle požadavků zbožáků a reklamních systémů. Pojďme si ukázat, jak na to.

Nastavení správného formátu

Při tvorbě nové šablony v nastaveních Formátu budete mít na výběr z více formátů. Ty respektují doporučené požadavky na maximální rozměry obrázků stanovené Heurekou, Facebookem a dalšími systémy.

Změna formátu probíhá automaticky, aplikováním šablony na vámi vybrané produkty. Originální obrázky zůstávají nezměněné, a tak se nemusíte bát, že byste o ně přišli.

Využijte možnost vlastních formátů

V případě, že jste v seznamu přednastavených formátů nenašli ten, který potřebujete, máte možnost si vytvořit vlastní formát. V nastaveních aplikace si v podsekci Formát jednoduše pojmenujete nový formát a zvolíte rozměry, které potřebujete. Nezapomeňte si nový formát uložit.

Pozor na velikost produktu

I pokud má váš produktový obrázek správné rozměry, měli byste na něm zohlednit velikost produktu.

Jestliže je produkt na obrázku příliš malý, anebo má horší kvalitu – nebude dobře vypadat. To může odradit zákazníky od nákupu. Jak se s tím vypořádat si ukážeme v jednom z nasledujících článků.

 

Další články

Mít přehled o všech produktech ve vašem e-shopu není jednoduché a u každého se občas vyskytnou nějaké chyby. Jednou z těch závažnějších je, když vám u produktů chybí obrázky – může to výrazně odradit vaše zákazníky. Nevěšte ale hlavu a podívejte se s námi, jak tuto situaci s pomocí Feed Image Editoru hravě zvládnete.
I když máte element IMGURL při všech produktech vyplněný, neznamená to, že se budou produktové obrázky zobrazovat. Mohou se u vás vyskytnout chyby: stránka nebyla nalezena, na stránku nemáte přístup anebo je s ní jiný neznámý problém. Podívejme se spolu na to, co se za těmito chybami skrývá a jak je napravit.
Na cestě k úspěšnému zobrazování všech vašich produktových obrázků zůstává ještě jeden krok. A to zkontrolovat, jestli jsou soubory, na které URL adresa v detailech produktu odkazuje, standardní obrázkové formáty. V nasledujícím návodu si ukážeme, jak na to.
Většina srovnávačů zboží má vypracovanou sérii pravidel, kterými se musíte řídit, pokud na nich chcete inzerovat. Tato pravidla také definují používání produktových obrázků. Jedním z úskalí, které si při nastavování reklamy musíte ohlídat, jsou nepovolené znaky v jejich URL adrese. V článku si ukážeme, jak najít produkty, které v URL adrese mají nepovolené znaky a jak je upravit, aby splňovaly všechny požadavky zbožáků.