Cesta k ideálnímu image feedu #10: Pozice, zarovnání a velikost produktu na obrázku

V předcházejících článcích jsme si ukázali, jak vyřešit několik problémů, které mohou postihnout vaše produktové obrázky. Pomalu se blížíme do finále. Dnes se zaměříme na to, jak zlepšit vaše produktové obrázky po obsahové stránce.

Optimální stav produktového obrázku

Každý produkt má jiný tvar, a proto univerzální návod, jak by měl vypadat váš ideální produktový obrázek, neexistuje. Společným doporučením, na kterém se shodují cenové srovnávače, je, aby produkt vyplnil na obrázku co největší plochu a zároveň byl zarovnaný na střed. Na následujících příkladech si ukážeme, jak takový obrázek vypadá a jaké odchylky se nejčastěji objevují.

1. Produkt má vyplňovat co největší plochu a být zarovnaný na střed. Google Merchants doporučují, aby produkt vyplňoval 75 - 90 % plochy celého obrázku.


Produkt zarovnaný na střed, vyplňující velkou část obrázku.

2. Pokud je produkt zarovnaný na střed, ale vyplňuje jen malou plochu z celého obrázku, může to působit rušivě. Příliš velkou plochu zabírá pozadí a detaily na produktu proto nemusí být dobře rozeznatelné.


Produkt zarovnaný na střed, vyplňující malou část celého obrázku.

3. V případě, že produkt není zarovnaný na střed, ale nachází se příliš nahoře/dole, respektive napravo/nalevo, nepůsobí vyváženě a může odradit zákazníky.


Produkt na obrázku je nahoře.


Produkt na obrázku je dole.


Produkt na obrázku je napravo.


Produkt na obrázku je nalevo.

4. V některých případech však nestandardní obrázky dávají smysl. V tu chvíli mluvíme o horizontálních, anebo vertikálních obrázcích. Týká se to produktů, které mají specifický tvar, jako například lyže, psací potřeby, deštníky a podobně.


Horizontální obrázek.


Vertikální obrázek.

Odhalte nedokonalosti v průběhu pár sekund

Dobrou zprávou je, že Feed Image Editor umožňuje všechny tyto odchylky u vašich produktových obrázků odhalit. Pojďme si ukázat, jak na to.

1. V sekci Produkty klikněte na podsekci Validace obrázků.

2. V poli Stav vyberte Není v pořádku a potvrďte tlačítkem Filtrovat. V seznamu se vám zobrazí produkty s problematickými obrázky a důvodem, proč takto byly vyhodnoceny. V některých případech nemusí vyloženě jít o chybu, ale o nestandardní obrázek.

Příště si povíme, jak odhalit nekvalitní, rozpixelované obrázky a ty, které obsahují grafické glitche a další chyby.

Další články

Kvalitní produktové obrázky zlepšují představu o produktu a vyvolávají dojem profesionálního přístupu. Jednoduše řečeno, přitáhnou pozornost zákazníků. Dnes si ukážeme, jak se vypořádat s obrázky, které nejsou dostatečně ostré, obsahují glitch nebo jsou rozmazané jiným způsobem. Je to jeden z posledních kroků k tomu, aby váš image feed byl v krásném novém kabátu.
V předcházejících článcích jsme si ukázali, jak vyřešit několik problémů, které mohou postihnout vaše produktové obrázky. Pomalu se blížíme do finále. Dnes se zaměříme na to, jak zlepšit vaše produktové obrázky po obsahové stránce.
Vodoznaky v produktových obrázcích mají často úlohu ochranných prvků. Pokud chcete inzerovat na reklamních systémech a zbožových srovnávačích, musíte počítat s tím, že obrázky s vodoznaky budou zamítnuté. S Feed Image Editorem hravě odhalíte, na kterých obrázcích se ve vašem feedu nachází.
Jedním z mnoha parametrů produktových obrázků, na který byste si měli dát při inzerci pozor, je barva pozadí. Velká část srovnávačů jako standard požaduje bílé pozadí bez dalších rušivých elementů. V dnešním blogu si ukážeme, jak u obrázků s průhledným pozadím jednoduše doplníte bílé pozadí, abyste je mohli úspěšně inzerovat.