Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky

Mít přehled o všech produktech ve vašem e-shopu není jednoduché a u každého se občas vyskytnou nějaké chyby. Jednou z těch závažnějších je, když vám u produktů chybí obrázky – může to výrazně odradit vaše zákazníky. Nevěšte ale hlavu a podívejte se s námi, jak tuto situaci s pomocí Feed Image Editoru hravě zvládnete.

Odhalte produkty bez obrázků na pár kliknutí

Prvním krokem je odhalit, u kterých produktů obrázky chybí. Klikněte na sekci Produkty, ve filtru Skupina vyberte Produkty bez obrázků a potom potvrďte kliknutím na Filtrovat.

Tak co? Odhalili jste produkty bez obrázků, anebo je u vás všechno v pořádku? Pokud pro vás platí druhá možnost, minimálně do dalšího článku z této série si můžete vydechnuout. V opačném případě je nutné situaci vyřešit a chybějící obrázky doplnit.

Export produktů s chybějícími obrázky

Seznam produktů s chybějícími obrázky si nezapomeňte ukládat. K tomu se hodí tlačítko Exportovat: Produkty s chybou, které vám export vygeneruje do .csv souboru.

Doplnění obrázků

První možnost je, že ve vašem XML u vybraných produktů není vyplněný element IMGURL. Produktové obrázky zřejmě máte někde na vašem webu, ale nejsou spárované s vašimi produkty v XML. Řešením je doplnit u těchto produktů element IMGURL spolu s odkazem na obrázek.

Druhou možností je, že vám obrázky chybí a nemáte je ani na vašem webu. Podívejme se spolu na některé možnosti, jak je doplnit:

  1. Pokud vám to okolnosti umožňují, obraťte se přímo na výrobce. Mnoho z nich už dnes nabízí obrázky k produktům ve vysoké kvalitě přímo na jejich stránkách volně ke stažení přesně pro tyto účely. Pokud je tam nenajdete, rozhodně nic neztratíte tím, že je  zkontaktujete s prosbou o poskytnutí obrázků.
  2. Kontaktujte vašeho dodavatele. Ve velké časti případů dodavatelé disponují produktovými obrázky a poskytují je spolu s produkty. Je to jedna z nejjistějších cest, jak se k obrázkům dostat.
  3. Vyhledejte obrázky v jedné z mnoha produktových foto bank. Většina z nich umožňuje vyhledávat podle EAN kódu. I když tyto banky obsahují obrovské množství fotek produktů, není v jejich možnostech obsáhnout všechny produkty. Proto je vhodné je kombinovat. K nejznámějším patříproduct-open-data.com barcodelookup.com
  4. Nafoťte si produkty sami. Výhodou v tomto případě je, že máte absolutní kontrolu nad obsahem i kvalitou obrázků. Nevýhodou je velká časová náročnost a náklady na techniku. Alternativním řešením může být, že tento úkol zadáte agentuře nebo freelancerovi.
  5. Pokud si nevíte rady, použijte Google Advanced Image Search, který oproti klasickému vyhledávání nabízí více dalších kritérií a nastavení vyhledávání. Nezapomeňte v usage rights vybrat možnost free to use, share or modify, even commercially. Největší nevýhodou je, že obrázky, které tímto způsobem vyhledáte, budou pravděpodobně mít různou velikost, kvalitu, formát atd. Proto byste si tuto možnost měli nechat až na konec.

Na závěr pro vás ještě máme jeden praktický tip. Produkty s chybějícími obrázky na svém e-shopu můžete dočasně skrýt, aby se nezobrazovaly nepěkné reklamy bez obrázků. Tuto funkci aktivujete v Nastaveních, v sekci Skrývání obrázků.

Doufáme, že máte chybějících obrázků co nejméně a držíme vám palce s jejich hledáním. Přišli jste na další způsob, jak se k produktovým obrázkům dostat, a my jsme ho nevzpomínali? Potřebujete jinou pomoc? Nebojte se nám napsat, rádi vám poradíme. V nasledujícím článku se posuneme o krok dál a podíváme se na situaci, kdy máte všechny obrázky doplněné, a i přesto se vám některé z nich nezobrazují.
 

Další články

Pamatujete na loňské Vánoce? O kolik se zvedly vaše tržby? Podle statistik byly v loni v prosinci o 500 % vyšší. A to už je číslo, pro které se vyplatí uvažovat o vylepšeních inzerce tak, abyste si z...
Období před Vánocemi bývá na prodej tak náročné, že e-shopy mezi svátky zboží vůbec neodesílají a mají “zavřeno”. Zájem zákazníků ale neopadá. V roce 2017 proběhlo mezi svátky na Zboží.cz 86 % konverzí prvního prosincového týdne. Využijte poptávku a nabídněte to nejlepší.
Plánujete spuštění nové kampaně? Připravte si vše předem. Nemusíte pak držet v hlavě informaci, že připravovanou kampaň ještě musíte spustit. S novou funkcí Feed Image Editoru si nastavíte aktivaci a deaktivaci šablon plně automaticky na den přesně a ušetřený čas dokážete využít na další aktivity. Ukažme si, jak na to.
Lámete si hlavu nad tím, jestli můžete v reklamě používat slovní spojení nejlevnější na trhu? Když budete využívat aplikaci Bidding Fox Elements, tak můžete být bez starostí. Vytvořte si výběr nejlevnějších produktů a vytvořte k němu ve Feed Image Editoru šablonu. Jak na to? Podívejte se na návod.