Jste zde

Z vašich zkušeností: Jak jsme pomocí image marketingu zvýšili CTR na Facebooku

Úprava desetitisíců obrázků pro produktové inzeráty na Facebooku může být noční můrou. Zejména v případě, když vaše obrázky nesplňují požadované parametry a mají různé rozměry či kvalitu. Freelancer Ondra Švec se s tím popasoval na výbornou. Přečtěte si, jak s pomocí Feed Image Editoru dosáhl u klienta s golfovými potřebami zvýšení CTR.

Firma Golf Arts má přední postavení na trhu se špičkovým golfovým vybavením. Její základna v pražských Holešovicích je největší kamennou prodejnou s golfovými potřebami v České republice. Prostřednictvím e-shopu golfarts.cz nabízí zákazníkům více než 50 000 kusů zboží dostupného skladem.

Vylepšení kampaně

„Prvním podnětem k využití Feed Image Editoru bylo vylepšení obrázků v inzerátech na Facebooku. Zjistili jsme, že ne všechny produkty se správně zobrazují. Hodně z nich vyplňovalo velkou část bílého pozadí, takže nezbývalo místo na slevové štítky. Bylo je proto potřeba nějak zmenšit,“ říká Ondra Švec, který pro agenturu Punkmedia spravuje inzerci Golf Arts na Facebooku.

Výhodou při prodeji oproti konkurenci může být právě doprava zdarma, kterou chtěli využít i v Golf Arts. „Ve druhém kroku jsme chtěli do obrázků hromadně přidat samolepky na inzerování dopravy zdarma. Třetí úpravou bylo přidání slevových štítků u vybraných produktů na přilákání dalších zákazníků,“ popisuje Ondra strategii, kterou zvolili po dohodě s klientem.

Díky tomu, že Feed Image Editor je aplikace pro Mergado, dovoluje pracovat se všemi produktovými výběry, které už v Mergadu máte vytvořeny. Ušetříte hromadu času s nastavováním dalšího nástroje a můžete se soustředit na kreativní část celé kampaně. „Protože jsme u tohoto klienta používali Mergado, rozhodli jsme se na úpravy obrázků využít právě Feed Image Editor,“ doplnil Ondra.

Postup nastavení

1. V prvním kroku Ondra hromadně upravil formát všech obrázků, aby přesně odpovídal požadavkům Facebooku na Carousely. Zmenšil šířku přesahu o 150 pixelů, aby byly produkty na obrázcích přehlednější a bylo kam umístit samolepky a slevové štítky.


Před úpravou


Po úpravě

 

2. Ve druhém kroku využil jednu ze samolepek „Doprava zdarma“, které jsou dostupné přímo ve Feed Image Editoru. Změny aplikoval na výběr produktů od určité ceny, od které klient nabízí dopravu zdarma.


Před úpravou


Po úpravě

3. V posledním kroku k vybraným produktům inzeroval slevu. „Ve feedu jsme u těchto produktů měli hodnoty původní a akční ceny. V Mergadu jsme si jednoduchým pravidlem nejprve vypočítali slevu v procentech. Následně jsme ji spolu s akční a přeškrtnutou původní cenou přepsali hromadně z feedu přímo do obrázků. Právě možnost dostat do obrázků hodnoty jakéhokoliv elementu z feedu nám ušetřilo velké množství času, které bychom jinak strávili manuálními úpravami,“ popisuje Ondra finální kroky úprav.


Před úpravou


Po úpravě

Dosažené výsledky

Už první z aplikovaných úprav měla za výsledek zvýšení CTR o více než 12 %. „Hromadné úpravy nám ušetřily hodiny času, které bychom jinak strávili ručními úpravami v grafických editorech. Velkou výhodou je také napojení přímo na Mergado, což nám usnadnilo práci s produktovými výběry a automatické vykreslování elementů přímo do obrázků. Neomezený počet grafických šablon umožňuje velkou volnost při vytváření pestré škály obrazových kampaní,“ popisuje Ondra dosažené výsledky.

Úprava obrázků pro Golf Arts ale tímto nekončí. „Jako další funkci máme v budoucnu v plánu využít vytváření koláží z alternativních obrázků do hlavního obrázku:


Nastavení koláží ve Feed Image Editoru.

 

Velmi šikovná je také nová funkce na dohledávání chybějících a nedostupných obrázků pomocí EAN kódů a jejich doplnění do feedu. Chybějící obrázky trápí více našich klientů a s Feed Image Editorem nebylo nikdy snazší je vyhledat. Těšíme se, s jakou další skvělou funkcí váš tým přijde,“ dodává Ondra.

Stačil jeden Digisemestr, aby Ondra věděl, že ho PPCéčka budou bavit. Když zrovna nekouká do kampaní a statistik, tak rád běhá, plave a jezdí na kole, nebo se věnuje svému malému synovi a těší svou přítelkyni často nepochopenými vtipy.

 

Děkujeme Ondrovi za spoluvytvoření tohoto článku a budeme se těšit na další spolupráci. Chtěli byste se pochlubit, jak pracujete s Feed Image Editorem i vy? Napište nám na support@feedimageeditor.com.
 

 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.