Jak Facebook pixel pomůže s prodejem vašemu e-shopu

Na Facebooku je na celém světě 1.49 miliardy aktivních uživatelů denně. V České republice jich na začátku loňského roku bylo přes 5.2 milionů a jejich počet stále roste. Tato sociální síť nabízí velmi zajímavé možnosti pro reklamu a pozornost by jí měl věnovat každý e-shop. Jak s inzercí na Facebooku začít? 

První kroky na Facebooku 

  • Ze všeho nejdříve je třeba založit firemní profil vaší společnosti. 
  • Vyplnit všechny potřebné údaje, nahrát profilovou a úvodní fotku. 
  • Sdílet profil na vašem e-shopu, vytvářet pravidelně zajímavý obsah a bavit vaše fanoušky. 
  • A vytvořit katalog produktů

Díky firemnímu profilu získáte přístupinformacím o vašich zákaznících. V neposlední řadě budete moci na e-shop nasadit Facebook pixel, který vám bude přinášet data o dění na e-shopu.

Jak funguje Facebook pixel

Facebook pixel je kód, který zaznamenává chování návštěvníků na vašich stránkách. Když někdo nakoupí, pixel to zaznamená a zapíše. Nemusí se jednat jen o nákup, ale i o zboží vložené do košíku nebo jen jeho zobrazení. Tyto akce uvidíte ve Správci událostí ve vašem Business manageru
Kód se nasazuje na všechny stránky e-shopu a návod, jak na implementaci, najdete v centru nápovědy nebo v tomto článku.

Instalace pixelu v Business Manageru​

Ukázka Facebook pixelu

Co nasazením Facebook pixelu získáte

Po správném nasazení kódu budete mít k dispozici: 

  • Měření konverzí napříč zařízeními. 
  • Zobrazení reklamy lidem, kteří pravděpodobně nabízené zboží nakoupí. 
  • Možnost vytváření vlastních okruhů uživatelů a zobrazení dynamických reklam. 
  • Informace o chování zákazníků na vašem webu. 

Ukázka dynamické reklamy na Facebooku

Díky těmto informacím budete moci vytvořit specifické reklamy pro zákazníky, kteří nakoupili zboží nebo pro ty, kteří si ho jen prohlíželi. Ve Feed Image Editoru těmto publikům můžete vytvořit samostatné šablony, aby zákazníky vaše reklama víc oslovila. Vytváření těchto šablon se budeme věnovat v dalším článku. Předtím, než vyjde, zkontrolujte, jestli nemáte ve feedu odkazy na obrázky, které končí na stránce s chybou 404.

Další články

Dynamické prvky už nejsou ve Feed Image Editoru novinkou. Díky jejich používání jsou vaše reklamy neustále aktuální, i když často feed upravujete. Pokud chcete zákazníkům zobrazovat cenu vašich produktů, je dobré upravit její formát z CZK na Kč. Podívejte se na návod, jak na to.
Funkcí pro úpravu vašich produktových fotografií má Feed Image Editor několik. Jednou z nich je přesah. Podívejte se na návod, jak tuto možnost využít a proč s ní pracovat.