Cesta k ideálnímu image feedu #2: Chyba 403/404/500 - chybějící/nedostupný obrázek

I když máte element IMGURL při všech produktech vyplněný, neznamená to, že se budou produktové obrázky zobrazovat. Mohou se u vás vyskytnout chyby: stránka nebyla nalezena, na stránku nemáte přístup anebo je s ní jiný neznámý problém. Podívejme se spolu na to, co se za těmito chybami skrývá a jak je napravit.

V předešlém článku jsme si ukázali, jak odhalit produkty, u kterých vám chybí obrázky a několik způsobů, jak je doplnit. To byl však jen první krok. Ani fakt, že už máte obrázky u všech produktů, ješte neznamená, že se budou i zobrazovat. Různé chyby se totiž mohou vyskytnout i na straně webového serveru, na kterém se nachází váš e-shop.

Co se skrývá za stavovými kódy a jak je odhalit

403 Forbidden – server odmítl odpovědět na váš požadavek o zobrazení stránky, například kvůli omezení na konkrétní IP adresy

404 Not Found – požadovaná stránka nebyla nalezena; adresa obrázku ve feedu se nezměnila, ale obrázek už se na ní nenachází (například při přechodu na novou verzi e-shopového systému)

500 Internal Server Error – při zpracování požadavku došlo k nespecifikované chybě na straně e-shopu, nebo serveru

1. Všechny stavové kódy odhalíte v sekci Produkty pomocí filtru Stavový kód.

2. Vyberte jednu z možností a potvrďte tlačítkem Filtrovat.

3.V případě, že si tento seznam potřebujete uložit, máte možnost ho vyexportovat tlačítkem Exportovat.

Věnujte se opravám technických chyb. Pokud si v této technické oblasti nevěříte, obraťte se na správce vašeho webu či na externistu. Až všechny odhalené chyby napravíte, pomocí Feed Image Editoru máte možnost dočasně nezobrazovat produkty ve vašem e-shopu. Tuto možnost najdete v Nastaveních, v podsekci Skrývání produktů.

Držíme vám palce, abyste všechny chyby vyřešili. Příště si povíme, jak odhalit produkty, při kterých se obrázky nezobrazují z důvodu, že soubor, na který URL adresa odkazuje, není obrázek.

Další články

Využíváte-li dynamický remarketing na Facebooku, nejspíš už jste zaznamenali zprávu o nutnosti změny kódu pro Facebook . Od 15. února přestane fungovat pixel pro měření konverzí a Facebook začne podporovat pouze jeden měřící kód pro všechny události a staré kódy bude potřeba vyměnit za jeden nový - Facebook pixel.
K čemu nám obrázky v inzerci jsou? Na jakých inzertních kanálech se s nimi vyplatí pracovat? A jak k jejich úpravám využít Feed Image Editor? I o tom byl webinář na téma image marketing. Záznam z něj si můžete prohlédnout i tady na blogu.
Nastavovat kampaně pro všechny položky e-shopu naráz nemusí být vždy to pravé. Na Facebooku můžete své zboží rozdělit v produktovém katalogu do nejrůznějších setů.
Máme pro vás další ze série článků, které vám pomůžou s nastavením reklamy na Facebooku. V předchozích článcích jsme se podívali na návody, jak nastavit pixel pro měření na e-shopu a vytvoření základního katalogu produktů. Teď je na řadě roztřízení produktů v katalogu podle vlastností.